2009/06/12

Freeedag

Japp då är det fredag igen. Tack och lov.  Håller tummarna att barnen sover lite längre imorgon för jag behöver lite sovmorgon. Vad har hänt i veckan då:
Renoveringen går sakta men säkert framåt. Och som Anders snällt påpekade till mig är att det är han som renoverar, inte vi. Lite har jag hjälpt till dock. Mera i helgen om barnen tillåter.
Dagis har haft sommarfest. Sånt brukar vara mysigt men inte när man är ute och det är kallt, blött och regnet har satt sina spår överallt. Men fröknarna hade verkligen ansträngt sig för att det skulle bli en trevlig tillställning trots vädrets makter som slog till. Så vi bevittnade sånger och dans för att sedan slå oss ner med picknick korg.
Anders och jag har blivit med cyklar. Kunde inte motstå den rosa crescent som jag kikade på. det som oroar mig lite nu är att det kanske är för stöldbegärlig. Så vågar jag använda den...tja den är ju försäkrad.
Jackie har fått sitt hår klippt men inte frivilligt. En flexitracksbil som var i full gång hade sin bana i Jackies hår. Vad tror ni händer ....jo men visst det klassiska håret snurras upp i hjulet. Där satt den och hårt. Så fram med saxen klipp klipp.
Isac visade att han börjar bli stor för när vi inte uppmärksammar att han vill ha en smörgås så tar han saken i egna händer. Öppnar kylskåpet, fram med stolen, ner med smöret, fram med brödet, hämta smörkniv och hejochhå så brer vi.
Det var lite från våran vecka. Nu har jag och Anders varit så otroligt korkade att vi hyrt film som det är meningen att vi ska kolla på. Men när man gick upp 5.15 imorse är man inte så pigg . Men vi gör ett försök varje fall

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar