2009/09/04

Gott och blandat

Efter jobbet idag hade jag en trevlig eftermiddag på två arbetskompisar. Blev en sen lunch vid mattorget i Vällingby och en kaffe på Waynes coffe. Lite surr och skitsnack. Mer behövs inte. Hade flyt med det kommunala och dessutom turen att stöta på en kusin till mamma, Lars Löfström. En person jag beundrar och ser upp till, som ser möjligheter i allt. Trots sitt handikapp, sitter i rullstol, har gjort mer i sitt liv än vad du och jag kan drömma om. Mycket finns att läsa på internet. Hans nästa projekt är att åka rullstol från Casa blanca, genom europa till Sverige. Med sig på denna resa har han sin kompis Mats som kommer att cykla. På vägens gång ska de kolla hur det ser ut med tillgängligheten för handikappade i en rad huvudstäder. Jag är mer än imponerad av detta.

Annars ikväll har vi tagit det lugnt. Var till Kvantum och skulle handla lite fredagsmys. Som vanligt spårade det ur med lite....förstår inte hur det går till.
Så mycket fredagsmys hann vi inte med ändå känns det som. Vet inte vad som hände med denna kväll. Barnen sover och likaså Anders. Vill inte väcka honom då det känns som han behöver få sova. Han har varit duktig idag och snickrat klart balkongen. Och det blev bra, mer än bra. Vi har äntligen en bra och säker balkong. Handyman Anders gör jobbet. Nu är det bara gamla plankor som ska bort från gräsmattan. För inte försvinner de av sig själv. Blir nog ett antal besök till tippen i helgen kan jag tänka mig.
Det blir nog upplägget i helgen. Pyssel helg med inga planer. Behövs lite då och då.

Nej nu ska väll jag också ta och göra som resten av familjen,sooova. Så gonatt då ta hand om dig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar