2009/01/29

Ännu en dag

Min dag startade redan 04.40. Hade legat vaken sedan 04.00 och bara väntade på att Jackie skulle vakna. Hon brukar ju vakna runt 4-5 gånger. Men inatt vaknade hon sista gången runt 01.00. Kors i taket. Hoppas på en lika hyfsad natt. Var på jobbet strax före 06.00. Sedan var det full stress tills jag var färdig och kunde ta bussen hem från Årsta 14.30. Men där slutar ju inte dagen utan hämta kidsen är ju det som gäller på en gång. Idag trollade vi fram pannkakor med bär o grädde. Isac gillar pannkakor så det brukar vara standard på torsdagar. Nu ska jag försöka få ner dom i badkaret med det nya skummet jag köpt från apoteket. Hoppas det är ett bra skum som skummar. För det är inte alltid dom gör det serru. Kommer ihåg när man var liten och hade skum upp i taket kändes det som. Ännu ett världsligt problem man har att inte hitta skum som skummar.
Imorgon är det fredag. Halleluja vad skönt. Funderar på att åka in till stan en sväng efter jobbet om jag orkar. Skulle vilja ha ett par stövlar. Ska ju i och för sig in till stan en sväng på lör fm men då är barnen med. Så kolla på stövlar är nog uteslutet. Oj nu kommer Jackie o surar. Bäst att sluta.
På återseende

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar