2010/06/18

lördag och fredag

Jag tycker synd om de som bor i Stockholms stad denna helg. Skulle inte vilja byta. Var en sväng på Östermalm idag och det smattrade oavbrutet i luften av helikoptrar. Det var med lättnad jag styrde min kosa hem till Segeltorp igen. Och nej jag ska inte ta mig in till stan imorgon. Kanske kollar en sväng på tv:n. Vill ju se vilken klänning Vickan har.
Nej vi flyr Stockholm överhuvudtaget en sväng imorgon. Tänkte ta oss till Thun´s medans vi fortfarande har en bil. Barnen behöver kläder nu till sommaren likaså både jag och Anders. Så vi tar en liten utflykt och ser om vi kan fynda något. Det kan ju gå som det brukar att barnen löper amok i affären medans jag och Anders har fullt sjå att jaga rätt på dem samt plocka upp allt de river ner. Då brukar denna färd sluta med att vi bara slänger i något i våra korgar och utmattade ger upp, sätter oss i bilen och åker hem. Våran tanke med nästa Thun´s besök var ju att ha barnvakt så vi kunde shoppa i lugn och ro. Nåja vi ger det en chans till. De kan ju faktiskt tycka att det är kul att kolla kläder, och ja tomten finns också.

Ikväll fredagsmyser allt vad tygen håller. Tacos står på menyn. Sedan åker godis och chips fram och jag tänkte hyra prinsessan och grodan till barnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar