2010/10/08

Det gick faktiskt bra igår att komma till gymnasiken. Barnen trallade, sant, även fast de blev blöta. Var bara jag som tyckte det var mindre roligt att gå i regnet. Vi hade dock tur att Anders kom och hämtade oss. det gjorde det hela lite mindre jobbigt.

Sjukt trött, ja vet skriver ofta det, men idag är det verkligen sjukt mycket tröttare än vanligt. Kan bero på det deprimerande vädret eller det faktum att Jackie vaknade 3.30 imorse. Hon var kissnödig men vägrade gå på toan. Så jag fick bära henne dit. Sagt och gjort hon gjorde både 1 och 2, upp med trosorna och tillbaka till sängen trodde jag. Nej då vill hon byta trosor för dessa var inga bra längre. Hämta nya, på med dom men dom var heller inge bra. Nej gröna med hjärtan på skulle de vara. Nu trodde hon att jag skulle leta efter dessa trosor som sannerligen låg i tvätten men där drog hon en nitlott. Jag skulle ju upp en timme senare och hade ingen alls lust att vända upp och ner på huset för ett par trosors skull. Nej isäng med henne gråtandes fick det bli. Till slut somnade hon medans jag var vackert vaken och kollandes på klockan stup i kvarten. Tur att det är fredag idag.
Hämtade barnen på dagis nyss men kom hem tomhänt varje fall. Isac ville hem med sin kompis Emre och Emres mamma var så snäll och tog med sig jackie också. Emres lillasyster går på samma avdelning som jackie så det var två överlyckliga barn som for iväg.
Jag får passa på att ta det lite lugnt ett tag och röja lite. Tonie kommer ikväll och det vore trevligt om han varje fall kunde ta sig fram obehindrat, ok jag överdrev liiite.
Fajitas och Idol blir det också. Jag sa att jag var trött va......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar