2011/04/08

Jobbveckan slut. Tycker det var fredag nyss. Men eftersom jag är ett stort fan av fredagar så gör ju det inte så mycket.
Sitter och väntar på matbilen. Typiskt att den dröjer när man behöver saker därifrån till middagen. Och så slog det mig tänk om just de sakerna är slut. Då har jag inga alternativ på direkten sådär. Får i sådana fall äta det barnen ska äta, korvstroganoff. Anders och jag har tänkt äta bakad potatis med lite olika röror.

Var in på systemet idag för att inhandla en flaska vitt. Är ju inte så ofta jag besöker denna affär och det var på vippen att jag skrikades sprang därifrån. Stod och tittade på alla flaskor och hade ingen aning om vilken jag skulle handla. När man var ett antal år yngre visste man redan när man gick in vilken flaska man skulle ta. Inga problem. Men nu...problem. Slutade att jag tog en som det bara fanns några få kvar av. Tänkte som så att den måste vara god eftersom många har handlat just den.
Och sen så är det ju det att jag inte riktigt tycker om vin. Men sjutton jag måste lära mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar