2010/02/12

Fredag älskade fredag

Har sagt det förut och säger det igen; fredag fredag fredag. Känns som det alltid är fredag. Inte helt fel. Fredag hela veckan. Så då har vi avklarat det....
Idag var Isac till en logoped på sabbatsbergssjukhus. En grundlig genomgång på både tal, munmotorik samt körtel bakom näsan, hals och hela den baletten. Kan ju vara något medicinskt som gör dessa svårigheter eller inte. De ska tillbaka nästa vecka för att få reda på hur de ska gå vidare.
Som förälder stressar man upp sig något helt otroligt vad det är för fel och om det kommer bli bättre eller inte. Samtidigt är det gott att höra från vissa av er att ni inte tycker Isac pratar dåligt. Det lugnar kan man lugnt säga.
Isac fick varje fall en heldag med sin pappa och jag fick hänga med på ett hörn lite senare. De hämtade mig när jag slutat och vi åkte till Sickla en sväng för en fika och inköp av fredagsmys, innan Jackie hämtades på dagis.
Helgen som skulle bli en kanonhelg fick lite ändrade planer. Skulle ha träffat fam Norberg imorgon, var så djäkla längesedan, men vi fick lite kalla fötter då Isabell var magsjuk igår. Jag har så lätt att få det så vågade inte chansa hur gärna vi än skulle vilja träffa dom. Insåg att vi får vänta till mars typ för att träffas.
Så vi åker kanske lite snowracer imorgon istället och rensar hemma.
Ikväll blir det Let´s dance för min del som vanligt. Vad de andra kollar på har jag ingen aning om.

Tillslut ett grymt låttips; Stephen Simmons Adiyeah (Give the people what they want). En av hans bästa låtar ever. Ska köpa den på I-tunes. Ett måste!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar