2010/02/19

Snö eller....

När man kikade ut genom fönstret imorse var det ju inte att man tjöt av glädje precis. Små piskade snöflingor ven därute. Gjorde mig inte särskilt sugen på att äntra dörren. Att jag dessutom skulle lämna Jackie på dagis gjorde att det kryddades på en aning. Hon har en tendens att sluta gå när det är för mycket snö,hennes korta ben ger upp med andra ord. Bestämmer mig för att ta vagnen. Inte ett helt smart beslut det heller. Kan lugnt säga att jag flåsade, svor(tyst för mig själv), svettades och stånkade när jag försökte få vagnen att röra sig framåt i snön. Jackie tyckte dock att det var skitkul, var ju rally på hög nivå för henne. Hon pratade och jag mest väste fram svar.
Sedan att gröna linjen på t-banan inte tyckte jag skulle åka med utan slog igen dörrarna mitt framför mig är ju en helt annan story.....

Överlevde varje fall jobbdagen och Anders och Isac hämtade mig. For direkt till Sickla för lite fika och klädshopping till barnen. Dock inte så lättsam shopping då Isac tyckte det var helt ok att springa och gömma sig i affären mest hela tiden. Sedan bli skitsur då vi sa till att det räcker. Att sedan va skitsur hela resan hem. Så ikväll blir det sänggång kl 19.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar