2010/02/22

Ljuva sl eller

Min stora lycka imorse,när nu t-banan stod stilla, var att jag hade ett alternativ till resväg. Buss 144 går förbi mitt första arbetsanhalt så morgonen startade inte så illa varje fall. Dock var den proppad med folk som var tvungna att hitta alternativa vägar. Vissa hade stått ute över en timma och inväntat ersättningsbussar som aldrig kom (bra där Sl eller ska man säga MTR). Sedan strulade ju allt när det gällde att åka kommunalt men jag kom framåt varje fall. Hem var det värre. Ersättningsbussar från Liljeholmen till Fruängen. Kaos. Folk överallt, ingen information, förvirrade busschaufförer. Gick en liten dam med en megafon som ingen hörde, jo kanske de som stod precis bredvid henne.
Till slut lyckades jag pressa på mig en buss, hallelulja. En jämförelse t-bana Liljeholmen- Fruängen 8 min, idag ca 40 min.
Imorgon hoppas jag allt går som vanligt igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar