2010/05/06

Vattkoppor

Man har varit lagom stressad nu när Anders varit borta. Att både lämna och hämta och på något sätt trolla bort de två timmar som jag kommer senare till jobbet. Och idag dessutom ringer de från dagis och berättar snällt att Jackie har fått vattkoppor nu. Panik utbryter i mitt huvud. Jag kan ju inte lämna det jag håller på med så skynda, skynda, skynda ekade i mitt huvud. Och alla vet ju hur bra det blir när man stressar. Man bara springer runt som en yr höna. Och så telefonsamtalet till chefen för att säga att man måste vabba igen. Dock gick den biten bra, hon påminde mig dessutom att andas. Vilket jag tydligen glömde bort.
Så nu har jag en febrig och prickig tös här hemma och hoppas inom en väldigt snar framtid få en prickig, febern kan vi hoppa, son också.
Men imorgon kväll kommer Anders hem. Lycka!!
Resten av helgen jobbar jag in lite av måndagen samt tisdagen. Och sedan stressar vi tillsammans, jag och Anders, för att klara av nästa vecka utan att vabba.
Gårsstädningen på lördag får vi hoppa över. Okej att det kostar oss femhundra men det får det vara värt helt enkelt. Tror inte det är så poppis om Jackie dyker upp med sina prickar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar