2010/08/10

Att åka tunnelbana

Jag åker ju tunnelbanan väldigt på morgonen. Faktum idag att jag tog den första. Och ofta då får man dela den med fulla människor som kommer från krogen eller fest, alkolister, narkomaner eller andra personer som har det lite jobbigt med sig själva.
Jag kollar alltid vilka som sitter i den vagnen jag sätter mig i för det kan bli lite jobbigt, inte farligt men jobbigt.
Idag tryckte jag in Metrotidningen så lång jag kunde i ansiktet när jag hör en gubbe(som som har det lite jobbigt med sig själv) går och mumlar - varför har jag så ont i ändtarmen om och om igen. Drar en suck av lättnad när han går av. Annars brukar jag ha otur att de slår sig ner just där jag sitter. Fast jag brukar ha otur med sånt när jag åker hem på dagen med så..... The price to pay när man inte har körkort so to speak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar