2010/08/07

Motala tur och retur

Dåligt med inlägg idag. Har varit i Motala hos min syster med familj hela dagen. Drog ut på dagen så länge det bara gick. Man träffas inte så ofta och barnen hade roligt ihop. Så vid 20 tiden var vi tvungna att packa in oss i bilen och fara.
Hela dagen var varm och skön men när vi åkte hem mötte oss mörka moln på himlen. Och ju närmare Stockholm vi kom desto värre blev vädret. Från Nyköping blixtrade och ösregnade det hela vägen hem i omgångar.
Väl hemma fick Anders nästan knuffa ut mig ur bilen för att öppna ytterdörren så vi kunde bära in våra sovande barn. Men jag var inte så sugen att bege mig ut när blixtarna ven i luften, jo det kändes så för mig, och regnet öste ner. Fast värre blev det för barnen som tvärt rycktes ur sin sömn och möttes av kall regn. Tur var att Jackie var för trött att inse att det åskade, hon tycker åska är ett helt onödigt påfund som kräver att man håller för sina öron länge.
Nu sover barnen sött i sina sänger och vi ska väll också snart lägga oss. Imorgon kommer bilder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar