2009/08/12

Mitt i veckan

Halvägs till helgen, skönt. Man är trött. Vill ha helg så man får sova ngn timme längre, behövs.
Idag snodde jag och Anders till oss lite egentid. Han hade sin lediga dag och jag jobbade på som bara den. Var iväg till Zetas trädgård och tog en fika samt hämtade lite inspiration. Måste vara en av de vackraste handelsträdgårdar som finns. Synd att vi inte hade mer tid på oss. Men lite är bättre än inget alls. Nu vet vi lite mer hur vi vill att det ska se ut på våran lilla baksida. Måste bara höra om dessa små fina träd kan övervintra ute. Annars får vi tänka om.

Jackies potträning går jättebra. Snart så är vi i hamn känns det som.

Var runt lite i affärer idag också eftersom jag behövde nya arbetsbyxor. Hjälp nu kommer vinterkläderna redan in till barn. Och är det något man har lärt sig är att när de kommit in så kan man inte vänta med att köpa för då är de redan slut. Så nu gäller det att man är med. Dessutom måste vi köpa nya gummistövlar till barnen, blir fodrade. Bra att ha på vintern då det mest är slaskigt och blött. Och nya regnställ måste inhandlas. Ska också där satsa på fodrade. Blir en dyr höst. För detta är inte direkt billiga saker. Har letat som en galning på nätet efter regnkläder med förhoppning att kunna spara nga hundralappar men det går väll sådär. Suck.
Nej nu är det sovdags snart för barnen undrar om jag också ska ta en tidig natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar