2009/05/16

Lördag

Oj nu är det lördag igen ska man kanske säga. Dagarna går så fort att jag inte hinner med att göra inlägg. Men nu så....
Gårdagen blev en slö tillställning. Lite middag bestående av tomatsoppa och vitlöksbröd, lite fredagsmys för barnen, i säng med dom och film för mig och Anders. Fredagar är dock ingen bra hyra film dag då man är så trött. Anders gav upp på slutet och gick och la sig men jag kämpade på.
Dagen aktiviteter blir heller inte så avancerade; Anders jobbar och vid 13 ska jag och barnen möta upp honom på jobbet. Mest för att vi ska komma ut och barnen tycker det är spännande att åka tunnelbana :). Kväller blir det schlager jajamensan och lite grillning om det inte är för kallt.
Imorgon ska jag jobba. Jag är inte tvingad men för att klara av veckan som kommer så måste jag. 
Ska ha utvecklingssamtal om Isac på dagis på måndag, där försvinner ungefär tre arbetstimmar för mig. Sedan åker Anders till Norge tisdag och onsdag detta innebär att jag måste lämna och hämta, tid försvinner. Röd dag på torsdag innebär att torsdagens jobb måste göras på onsdag el fredag. Fredagen trodde jag skulle bli relativt normal men icke. På hela dagiset är det bara Isac och Jackie som ska gå så puff över med dom till ett annat dagis en bra bit från vårat. Gahh tänka tänka...Enda lösningen blir att Anders får åka och ta ledningsgruppmöte sedan hem och sen får jag åka iväg och jobba. Inte kul att jobba sent en fredag och speciellt efter en sådan här vecka. Jag kommer vara helt slut för jag får verkligen ligga i. Dessutom på onsdag vill personalen sluta 12 , deras rättighet, men där går det verkligen inte för mig. Tror jag har skrivit 14.30 men det spricker nog också. Hatar röda dagar mitt i veckan.

Vårat brev till Vårdcentralens verksamhetschef gav ett rejält eko inom bvc :s fyrkantiga väggar. Inte bara att vi fick en tid till logopeden snabbt utan våran bvc sköterska har tänkt på Isac och hans tal och ringde Anders och frågade om vi ville ha remiss till öron,näsa och hals. Denna gång till Huddinge. Blir bra att kolla upp om  det kan ändå vara denna körtel eller tungbandet som är för kort. 

Hoppas ni alla får en utomordentligt trevlig lördag

1 kommentar:

  1. carina10:17

    Hallå tjejen!

    Kan förstå om kläm fredagen om det kan bli en annan förskola men att stänga klockan 12 på onsdagen !!!!
    Funkar inte så hos oss. Där jobbar vi som vilken dag som helst stänger kl 17.30 om någon förälder behöver det. Visst alltid skönt att komma iväg tidigare men föräldrarna ska inte känna någon press.
    Hoppas det löser sig. kram

    SvaraRadera