2009/05/27

Sjukstuga minst sagt

Imorse ringde jag vårdcentralen. Inte bara för mig utan för Anders också. Jag fick nog av min feber och prickiga hals och Anders fick nog av sina ögon som klia och rann. Sagt och gjort fick vi tid ganska omgående på morgonen. JAg gick till ena läkaren som bara behövde titta i min hals för att konstatera, det jag redan igentligen, men förträngde, visste=halsfluss. Fick pencillin utskrivet så nu hoppas jag det går fort att bli frisk. Hann säga det till Anders innan han gick in till sin läkare. å när hon fick höra så kolla hon både Isac och Anders ordentligt. De fick både sticka finger och svabba hals, vilket jag slapp. Men det kom ut negativt. Vilket tur. Dock kunde hon konstatera att Isac också var lite röd i ögonen så han fick också ögonsalva. Feber har han fortfarande och bara vägrar ta feberdämpande så  jag är lite orolig att han har ont i halsen. Men det borde ha synts ngt på proven om han har halsfluss. Så jag ska inte oroa mig i onödan......
Vilken rolig semesterveka vi fick. Kommer tillbaka till jobbet tröttare än vanligt. Tur att barnen bara ska gå nga veckor för att sedan vara lite lediga igen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar